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令和六年能登半島地震による休業のお知らせ

令和六年能登半島地震による休業のお知らせ

この度、令和六年能登半島地震によりお亡くなりになられた方、被災された皆様に、
心からお悔やみとともに、お見舞い申し上げます。
また、地震発生直後から国内外より多くのご心配のお言葉や、あたたかいご支援などを
頂戴した皆様には心より感謝を申し上げます。
ランプの宿は、今年で創業445年目を迎え、微力ではございますが、
これから奥能登全体の観光に更なる力を注いでいきたいと考えていた矢先に
未曾有の大地震に見舞われました。
現在、弊社の地域のライフライン等が復旧する目処が立っていないため、
苦渋の決断ではございますが、当面の間休館させて頂くこととなりました。
営業の再開については、弊社公式ホームページよりお知らせをさせて頂きます。
能登半島の最先端に位置する弊社に、国内外の個々の皆様から、ご予約を頂戴しておきながら
誠に申し訳ございませんが、現状を何卒ご理解賜ります様お願い申し上げます。

ご予約に関してのご案内

これまでに既にご予約されたお客様におかれましては、以下のご案内をさせて頂いております。
既に弊社からご連絡をさせて頂いたお客様に関しましては、下記の内容と同様でございます。

旅行会社でご予約をされたお客様
お客様がお申し込みをされました、各旅行会社様にお問い合わせをして頂き、
お客様各自でキャンセルのお手続きをお願い申し上げます。

弊社の公式ホームページからご予約をされたお客様
既に全てのご予約は、キャンセル扱いとさせて頂きましたが、カード決済されたお客様に
関しましては、決済された個別のカード会社様にお問い合わせをお願い申し上げます。
現金書留等でお振込みをされたお客様に関しましては、個別で順次こちらから
対応をさせて頂いております。

直接お電話でご予約をされたお客様
お電話でご予約されたお客様で、既にご予約金をお預かりしておりますお客様に関しましては、
個別で順次こちらから対応をさせて頂いております。
ご予約のみのお客様に関しましては、自動的にキャンセル扱いとさせて頂きますので、
何卒ご了承下さいませ。

また、この様な状況のため通常よりお時間を頂戴してしまいますことを何卒お許し下さいませ。

これまでにご予約されたお客様、長きにわたりご縁を頂戴したお客様、並びに関係者の皆様、
弊社にご厚情を賜りましたことを深く感謝、御礼申し上げます。

令和6年1月25日
よしが浦温泉 ランプの宿

 

Notice of Temporary Closure Due to the Reiwa 6 (2024) Noto Peninsula Earthquake

We would like to express our deepest condolences and sympathies to those who have lost their lives and to everyone affected by the Reiwa 6 (2024) Noto Peninsula Earthquake.

We are also deeply grateful for the concern and warm support we have received from both within Japan and abroad immediately following the earthquake.

This year marks the 445th year since Lampnoyado was founded. Despite our limited capability, we had aspired to dedicate more efforts towards enhancing tourism across the Noto region. Regrettably, these plans were disrupted by an unexpected and severe earthquake with tremendous damages caused to the area.

As the local infrastructure, including lifelines, has not yet been restored, we have made the difficult decision to temporarily close our facilities and operation.

Information about reopening of our facilities and operations will be announced on our official website.

We sincerely apologize to our guests, both domestic and international, who have made reservations with us, and we would kindly ask for your understanding of the current situation.

Guidance Regarding Reservations

For customers who have already made reservations with us, we kindly request that you check the following guidance. (For those who have already been contacted by our company, we would kindly ask for your cooperation in following the same instructions as detailed below.)

Customers who booked through travel agencies:

Please contact the respective travel agency where you made your booking and proceed with the cancellation on your own.

Customers who booked through our official website:

All reservations have been canceled. For those who paid by credit card, please contact your respective credit card company. For those who made payments via registered mail or similar methods, we will contact you individually to proceed with the necessary actions.

Customers who booked directly via phone:

For customers who have already paid a reservation fee over the phone booking, we will contact you individually to proceed. For customers who made a reservation only, your booking will be automatically canceled. We would kindly ask for your understanding in this manner.

Thank you again for kind understanding for above procedures and our procedures for taking more time than usual under these circumstances.

We deeply appreciate all of your kind support and relationships we have built with our customers and stakeholders over the years.

January 25, Reiwa 6 (2024)

Yoshigaura Onsen Lampnoyado Co.,Ltd.

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